خطرات عمل بینی بدون تامپون

دکتر کرامت الله ترابی متخصص جراح پلاستیک، ترمیمی و جراحی عمومی است. دکتر ترابی یکی از بهترین متخصصان جراحی پلاستیک در تهران هستند که دارای صدها جراحی موفق در این حوزه هستند. تخصص ایشان جراحی بینی، جراحی بلفاروپلاستی، لیپوساکشن و جراحی سینه است.

خطرات عمل بینی بدون تامپون

۶ بازديد

 ???? خطرات عمل بینی بدون تامپون نسبت به جراحی با تامپون بسیار کمتر است و در صورت انجام مراقبت‌های لازم هیچ آسیب به ساختار بینی وارد نمی‌شود. در ادامه این مقاله از سایت دکتر کرامت الله ترابی باید اشاره کنیم که با پیشرفت پزشکی بسیاری از جراحان روش بدون تامپون را برای کاهش درد و عفونت احتمالی انجام می‌دهند.

پس از انجام رینوپلاستی بینی، بهترین جایگزین به جای پانسمان استفاده از استند و اسپلینت بینی است که باعث کاهش میزان عفونت و عدم انسداد تنفسی می‌شود. برای انجام عمل بینی بدون تامپون حتماً به پزشکان مجرب که سابقه چنین جراحی را دارند مراجعه کنید. دکتر کرامت الله ترابی با داشتن بهترین تیم پزشکی، عمل جراحی بینی بدون تامپون را برای شما به بهترین شکل انجام خواهند داد. در صورت بروز هرگونه عارضه از جمله خونریزی اقدامات لازم درمانی را برای شما انجام می‌دهند.

???? خطرات عمل بینی بدون تامپون چیست؟

عوارض و خطرات عمل بینی بدون تامپون نسبت به روشی که در آن پزشکان از پانسمان استفاده می‌کنند، بسیار کمتر است. در جراحی بینی بدون تامپون، برش بر روی استخوان بینی اعمال می‎شود تا تغییرات ساختاری بر روی بینی شکل گیرند. به‎ همین ‏دلیل با کاهش بخیه عملاً نیازی به قرار دادن پانسمان در داخل حفره‌های بینی نیست.

در رینوپلاستی بینی که به کمک لیزر انجام می‏‌شود نیز می‌توان پوست ضخیم بینی را با لیزر نازک کرد. در این روش لایه ضخیم پوست کنده می‏‌شود و میزان آسیب به ساختار بینی به حداقل می‏رسد. بنابراین دوران بهبودی کوتاه‌‏تر می‌‎شود و نیازی به استفاده از تامپون یا حتی گچ‌گیری نیست. از جمله مزایای استفاده از این روش عدم استفاده از باند و احساس درد موقع کشیدن آن است. همچنین به دلیل باز بودن مجرای تنفسی، دچار عفونت و خونریزی نخواهد شد.

برای افرادی که از داروهای ضد انعقاد استفاده نمی‌کنند، عمل بینی بدون تامپون بهترین نوع جراحی است. احتمال دارد برخی از افراد پس از انجام رینوپلاستی بینی دچار عوارض نادری شوند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

1- عدم جلوگیری از خونریزی و باقی ماندن خونابه در اطراف بخیه‌ها و تیغه بینی

2- خشک شدن خونریزی ناشی از برش پوست بینی

3- ایجاد هماتوم پس از رینوپلاستی بینی

4- احتمال آسیب به ساختار بینی

???? چه زمانی عمل بینی بدون تامپون خطرساز است؟

در صورت جراحی‌های سنگین و با وجود انحنای شدید بینی، به دلیل خونریزی زیاد عمل بدون تامپون اصلاً توصیه نمی‌شود. در این شرایط اسپلینت و استند قادر به جلوگیری از خونریزی حاصل از برش‌های عمیق بینی نیستند و همین باعث بروز عفونت در بینی و ایجاد هماتوم می‌شود.

از عواملی که احتمال بروز عوارض و خطرات عمل بینی بدون تامپون را افزایش می‌دهد، عدم مراجعه به پزشک حاذق و با تجربه است. پزشک که قبلاً چند جراحی موفق از طریق این روش داشته نسبت به سایر پزشکانی که قبلاً این عمل را انجام نداده‌اند، قابل اعتمادتر است و می‌توانید به نتایج عمل اطمینان بیشتری داشته باشید.

اما اگر می‌خواهید پس از انجام این نوع جراحی دچار هیچ عارضه‌ای نشوید، توصیه می‌کنیم به پزشکان متخصص مراجعه کنید. دکتر کرامت الله ترابی با داشتن سال‌ها سابقه در زمینه رینوپلاستی بینی بدون تامپون این نوع جراحی را برای شما زیباجویان گرامی به بهترین شکل انجام خواهند داد.

برای دریافت نوبت آنلاین از مطب دکتر کرامت الله ترابی با شماره ۰۹۰۵۱۰۸۰۵۸۸ تماس حاصل بفرمایید.

???? نکات مهم برای پیشگیری از خطرات عمل بینی بدون تامپون

اگر پزشک متخصص شما تشخیص بدهد که جراحی بینی بدون تامپون برای شما بهترین گزینه است، نباید نگرانی بابت عوارض پس از عمل داشته باشید. فقط لازم است به یک سری نکات از جمله قطع داروهای رقیق‌کننده تحت نظر پزشک، عدم مصرف الکل و کافئین توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: عمل بینی بدون تامپون چه مزیت‌ هایی دارد؟

علاوه بر این حتماً باید کشیدن سیگار متوقف کنید، چرا که روند بهبودی را طولانی‌تر خواهد کرد. در دوران نقاهی از لمس بینی و اعمال فشار به آن خودداری کنید و سعی کنید هنگام خواب سر خود را کمی بالاتر بگیرید تا التهابات کاهش پیدا کند. همچنین تا زمانی که گچ بینی باز نشده به هیچ عنوان دوش نگیرید و حداقل میزان فعالیت را داشته باشید تا روند بهبودی شما بهبود یابید.

???? عمل بینی بدون تامپون بهتر است یا با تامپون؟

به دلیل پیشگیری از خونریزی بیشتر پس از انجام جراحی، پزشکان معتقدند پس از عمل بینی باید از پانسمان استفاده کرد. این کار به ترمیم استخوان‌ها و جلوگیری از ایجاد هماتوم و جذب خونابه بخیه‌‎‌‌ها نیز کمک می‌کند. از طرفی عمل بینی بدون تامپون خیال مراجعین را از درد هنگام کشیدن تامپون راحت می‌کند. در کل نداشتن تامپون به دلیل باز بودن مجرای تنفسی می‌تواند عفونت بینی را به حداقل برساند.

لازم به ذکر است در جراحی بینی که از برش‌های کمتری استفاده می‌شود، نیازی به تامپون نیست. همچنین اگر جراحی توسط پزشک متخصص کاربلد انجام شود، جدا کردن تامپون چند روز پس از عمل دردناک نخواهد بود، بالاخص اگر پزشک از تامپون کوچک‌تر استفاده می‌کند و نسبت به برداشتن آن هرچه سریع‌تر اقدام می‌کند.

???? برای انجام عمل بینی بدون تامپون تحت نظر دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح زیبایی بینی تهران با شماره‌های زیر تماس بگیرید و نوبت خود را رزرو کنید. در صورت نیاز به مشاوره و دریافت اطلاعات در مورد فرایند جراحی بدون تامپون، تیم پزشکی شما را راهنمایی خواهند کرد و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند.

خلاصه مطالب

از جمله خطرات عمل بینی بدون تامپون خونریزی، ایجاد هماتوم و دوران نقاهت طولانی‌تر نسبت به عمل بینی با تامپون است. اما در کل به علت باز بودن مجاری تنفسی، عدم عفونت مزمن این روش از سوی بسیاری از پزشکان توصیه می‌شود. برای جلوگیری از عوارض احتمالی این نوع عمل جراحی پیشنهاد می‌کنیم حتماً به پزشکانی که سابقه چنین جراحی داشته‌اند مراجعه کنید.

دکتر کرامت الله ترابی به عنوان بهترین جراح زیبایی بینی در تهران با استفاده از متدهای روز پزشکی جراحی بینی بدون تامپون را بدون هیچ گونه عارضه و با توجه به شرایط پزشکی و ساختار بینی شما انجام می‌دهد و تمام فرایند جراحی بدون هیچ گونه با اطمینان به صورت ایمن انجام خواهد شد. علاوه بر این مراقبت‌های لازم پس از جراحی نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت دکتر کرامت ترابی و خطرات عمل بینی بدون تامپون

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.