دوران استراحت بعد از عمل بینی بدون تامپون

دکتر کرامت الله ترابی متخصص جراح پلاستیک، ترمیمی و جراحی عمومی است. دکتر ترابی یکی از بهترین متخصصان جراحی پلاستیک در تهران هستند که دارای صدها جراحی موفق در این حوزه هستند. تخصص ایشان جراحی بینی، جراحی بلفاروپلاستی، لیپوساکشن و جراحی سینه است.

دوران استراحت بعد از عمل بینی بدون تامپون

۳ بازديد

???? توجه به مراقبت‌های لازم در دوران استراحت بعد از عمل بینی بدون تامپون اهمیت دارد، چراکه اگر به توصیه‌های پزشک توجه نکنید، ممکن است آسیب جدی به ساختار بینی شما وارد شود و احتمال هرگونه عارضه از جمله عفونت و خونریزی نیز وجود دارد. در ادامه این مقاله از سایت دکتر سایت دکتر کرامت الله ترابی باید اشاره کنیم که اگر می‌خواهید نتیجه مثبتی از رینوپلاستی بینی بدون تامپون داشته باشید حتماً باید به توصیه‌های پزشک جهت تسریع بهبودی توجه کنید.

مراقبت‌های دوران نقاهت براساس تکنیک به کار رفته هنگام جراحی ممکن است با روش با تامپون تفاوت داشته باشد. این مراقبت‌ها اغلب شامل نحوه خوابیدن پس از عمل،  تغذیه مناسب و زمان بازگشت به فعالیت‌های روزانه است. اگر قصد انجام رینوپلاستی بینی بدون تامپون را دارید، با مطب دکتر کرامت الله ترابی تماس حاصل نمایید.

???? مدت استراحت بعد از عمل بینی بدون تامپون 

بسیاری آر افراد در مورد دوران استراحت بعد از عمل بینی بدون تامپون سؤال دارند. عمل بینی بدون تامپون جزو جراحی‌های زیبایی آسان است، با این حال دوران بهبودی آن می‌تواند ماه‌ها به طول بیانجامد. با توجه به پیچیدگی عمل و شدت زخم‌های بینی وجود درد بسیار طبیعی است، اما در صورت احساس درد مزمن بینی یک ماه پس از عمل باید حتماً این موارد را با پزشک خود در میان بگذارید. اگر خونریزی‌ها به طور مدام ادامه داشته باشد، می‌تواند نشانه مشکل جدی در بینی باشد.

عدم رعایت مراقبت‌های اصولی پس از عمل می‌تواند به بینی آسیب وارد کند. از جمله عوارض جانبی از جمله درست بخیه نشدن بینی ناشی از عدم مهارت پزشک می‌تواند نواحی اطراف مانند گونه‌ها و زیر چشم را تحت تأثیر قرار دهد. برای جلوگیری از این عوارض حتماً باید در دوران استراحت بعد از عمل بینی تامپون توصیه‌های پزشک را رعایت کنید.


مدت استراحت بعد از عمل بینی بدون تامپون | دکتر کرامت الله ترابی 


آثار کبودی درد اطراف چشم نیز ممکن است تا ۶ ماه پس از انجام عمل مشهود باشد. از این رو در دوران نقاهت بعد از عمل بدون تامپون حتماً از کمپرس یخ برای بهبود سریع‌تر استفاده کنید. استفاده از آب یخ باید دقیق و مرتب باشد تا نتایج آن را مشاهده کنید. به علاوه نوک بینی پس از عمل از دیگر قسمت‌هایی است که دچار بی‌حسی می‌شود و این تورم تا چند هفته پس از جراحی ادامه دارد.از این رو دوران نقاهت ممکن است تا یک ماه ادامه داشته باشد.

برای انجام عمل بینی بدون تامپون تحت نظر دکتر کرامت الله ترابی با شماره ۰۹۰۵۱۰۸۰۵۸۸ تماس بگیرید یا جهت دریافت مشاوره به صورت حضوری به مطب مراجعه کنید.

???? مراقبت‌های لازم در دوران استراحت بعد از عمل بینی بدون تامپون

جهت بهبودی کامل پس از رینوپلاستی بینی بدون تامپون غیر از استفاده از جایگزین‌هایی مانند اسپلینت باید موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

رژیم غذایی مناسب

در دوران استراحت بعد از بینی عمل بینی بدون تامپون حتماً باید به مسئله تغذیه توجه کنید. داشتن یک رژیم غذایی با هضم آسان از مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند و موجب می‌شود دوران نقاهت سختی نداشته باشید. از جمله موارد دیگر مصرف میوه‌جات، انواع ویتامین C و A است که به بازیابی و بهبود غضروف‌ها کمک خواهد کرد.

توجه به نحوه خوابیدن پس از عمل بینی

برای مراقبت‌های پس از جراحی بینی استفاده از مسکن‌ها می‌تواند به راحت‌تر خوابیدن شما کمک کند. رعایت برخی از نکات هنگام خوابیدن باعث می‌شود درد و ورم پس از جراحی کمتر شود. بهترین روش برای خوابیدن پس از عمل جراحی بینی بدون تامپون خوابیدن به پشت است و باید در حالتی باشد که سر کمی بالاتر از بدن قرار گیرد.

این حالت کمک می‌کند که از شدت تورم کم شود و کبودی‌های چشم از بین برود. با این حال حتماً در مورد خوابیدن خود با پزشک صحبت کنید، چرا که اگر فشار زیادی به بینی شما وارد شود، ممکن است ساختار آن آسیب ببیند.

مراقبت‌های لازم در دوران استراحت بعد از عمل بینی بدون تامپون 

رعایت محدودیت مصرف انواع دارو

قطع داروهای رقیق‌کننده خون از دو هفته قبل از عمل بینی بدون تامپون الزامی است. مصرف دارو پس از عمل بینی حاوی آسپرین نیز ممنوع است. علاوه بر این باید مکمل‌های غذایی و مکمل‌های گیاهی بدون نسخه را کنار بگذارید و تنها داروهای تجویز شده را توسط پزشک مصرف کنید. اگر می‌خواهید در این دوران با مشکل مواجه نشوید، تا حد ممکن از مصرف سر خود انواع داروهای شیمیایی و گیاهی پرهیز کنید.

بیشتر بخوانید: عمل بینی بدون تامپون برای ورزشکاران

???? زمان بازگشت به فعالیت‌های روزانه پس از دوران نقاهت

در دوران استراحت بعد از عمل بینی بدون تامپون باید از فعالیت‌های خود کم کنید تا سریع‌تر علائم بهبودی را مشاهده نمایید. بهتر است برای ایمنی بیشتر فعالیت‌های روزمره خود را مانند حمام کردن به تعویق بیندازید یا با پزشک خود در این مورد مشورت بگیرید.

حضور در محل کار و انجام فعالیت‌های روزانه می‌تواند از ۲ تا ۶ هفته پس از عمل آغاز شود. البته این مسئله بستگی به نظر پزشک و راحتی خود فرد دارد. در صورتی که حرفه شما نیاز به تحرک زیاد و اعمال فشار دارد، توصیه می‌کنیم آن‌ها را به تعویق بیندازید،

دکتر کرامت الله ترابی با داشتن سابقه جراحی‌های موفق این عمل را با ایمنی بالا برای شما انجام می‌دهند و پس در دوران استراحت بعد از عمل بینی بدون تامپون مراقبت‌های لازم در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

کرامت الله ترابی | متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی

خلاصه مطالب

دوران استراحت بعد از عمل بینی بدون تامپون تقریباً یک ماه به طول می‌انجامد. در این دوران باید حتماً به یک سری نکات توجه داشته باشید تا روند بهبودی سریع‌تر طی شود. عدم فشار به بینی، عدم تحرک زیاد، مصرف غذاهای مناسب و ویتامین دار، توجه به نحوه خوابیدن از جمله مراقبت‌هایی است که توجه به آنها می‌تواند از هرگونه آسیب به بینی جلوگیری کند.

برای انجام این نوع جراحی توصیه می‌کنیم به مطب دکتر کرامت الله ترابی جراح زیبایی بینی در تهران مراجعه کنید. از مهم‌ترین مزایای انجام این روش جراحی تحت نظر دکتر ترابی، دریافت برنامه شخصی برای مراقبت از بینی در دوران نقاهت است و همین باعث جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به بینی شما خواهد شد. برای دریافت نوبت کافی است با مطب تماس بگیرید و نوبت خود را رزرو کنید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت دکتر کرامت ترابی و دوران استراحت بعد از عمل بینی بدون تامپون 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.