نحوه عمل بینی بدون تامپون

دکتر کرامت الله ترابی متخصص جراح پلاستیک، ترمیمی و جراحی عمومی است. دکتر ترابی یکی از بهترین متخصصان جراحی پلاستیک در تهران هستند که دارای صدها جراحی موفق در این حوزه هستند. تخصص ایشان جراحی بینی، جراحی بلفاروپلاستی، لیپوساکشن و جراحی سینه است.

نحوه عمل بینی بدون تامپون

۳ بازديد

???? اگر با نحوه عمل بینی بدون تامپون آشنایی داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید برای انختاب روش جراحی تصمیم بگیرید. بسیاری از افراد به علت درد کشیدن تامپون پس از رینوپلاستی بینی روش‌های دیگری از جمله عمل بینی بدون تامپون را ترجیح می‌دهند. برای انجام این نوع جراحی می‌توانید به مطب دکتر کرامت الله ترابی بهترین جراح زیبایی بینی در تهران مراجعه کنید.

در  جراحی بینی بدون تامپون جراح فقط از چند بخیه در بینی استفاده می‌کند و پس از آن برای عدم آسیب به بینی و حفظ ساختار آن، ابزارهایی مانند جایگزین می‌شود تا از خونریزی جلوگیری کند. اگرچه این روش دوران نقاهت طولانی‌تری دارد، اما بسیاری از پزشکان این روش را برای کاهش علائم حاد مانند عفونت توصیه می‌کنند.

???? نحوه عمل بینی بدون تامپون چگونه است؟

نحوه عمل بینی بدون تامپون به این صورت است که پزشک تنها چند برش کوچک بر روی بینی ایجاد می‌کند و از طریق اندوسکوپی امکان مشاهده ساختار بینی را به طور کامل خواهند داشت. در این روش جراحی به علت بزرگ‌تر شدن میدان دید پزشک می‌تواند راحت‌تر بینی را برش بزند. در ادامه به مراحل گام به گام نحوه عمل بینی بدون تامپون اشاره می‌کنیم.

انجام بیهوشی

برای شروع فرایند جراحی، پزشک ابتدا از بیهوشی عمومی استفاده می‌کند.

انجام جراحی به روش بسته

بر اساس نوع بینی و تغییراتی که بر اساس ساختار آن مد نظر است، پزشک شروع به جراحی می‌کند. در این روش بینی پزشک سپتوم را جدا می‌کند و یک برش کوچک در بینی ایجاد می‌شود. سپس پوست بینی را از روی استخوان و غضروف برای دسترسی بهتر به آنها به آرامی بالا می‌برد. از مزایای این روش جراحی عدم نیاز به ایجاد برش خارجی است و پزشک از طریق ابزارهای مخصوص برش‌های کوچکی را داخل بینی ایجاد خواهد کرد.

 

 

 

ایجاد تغییر در ساختار بینی

برداشتن و پیوند غضروف از دیگر مراحل عمل بینی هستند که در نهایت باعث تغییر فرم بینی می‌شوند. پیوند غضروف به صورت ترمیمی انجام می‌شود و این بستگی به تصمیم پزشک و شرایط فرد دارد.

جهت انجام رینوپلاستی بینی بدون تامپون به مطب دکتر کرامت الله ترابی بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره های پیش از عمل و رزرو نوبت با شماره ۰۹۰۵۱۰۸۰۵۸۸ در تماس باشید.

کنترل خونریزی

در طول عمل، جراح از تکنیک‌های زیادی برای کنترل خونریزی و حفظ دید استفاده می‌کند. این تکنیک‌ها شامل موارد زیر است:

استفاده از ابزارهای سوزاننده: جراح از طریق این ابزارها، رگ‌های خونی کوچکی را در داخل بینی می‌بندد تا از خونریزی‌های پس از عمل جلوگیری کند.

استفاده از مواد جاذب: پس از عمل از مواد جاذبی مثل ژل یا اسفنج در داخل بینی استفاده می‌شود تا خون‌های اضافی را جذب کند.

بخیه زدن و بستن برش‌ها

بخیه زدن آخرین مرحله برای انجام عمل بینی بدون تامپون است. پزشک پس از ایجاد برش و رفع ایرادات ساختاری، پوست را روی بینی برمی‌گرداند و برش‌های ایجاد شده را بخیه می‌زند.

استفاده از اسپلینت‌ها

از آنجایی که پس از جراحی باز بینی استخوان‌های و غضروف‌های بینی استخوان‌ها و غضروف‌ها بسیار نرم هستند، راهکار مناسب استفاده از استند و اسپلینت است. این ابزارها به دلیل اینکه به حفظ ساختار بینی کمک می‌کنند، جایگزین مناسبی به عنوان جایگزین تامپون کاربرد دارند.

مزیت استفاده از اسپلینت این است که مجرای تنفسی افراد به راحتی باز است و به دلیل ورود و خروج هوا، هیچ نوع عفونتی در بینی ایجاد نمی‌شود. از سوی دیگر پس از ۴۸ ساعت می‌تواند بدون عوارض و درد آن را خارج کند.

بیشتر بخوانید: عمل بینی بدون تامپون امکان‌ پذیر است؟

???? نحوه عمل بینی بدون تامپون با لیزر

برخی از پزشکان ترجیح می‌دهند با استفاده از لیزر عمل جراحی بدون تامپون را انجام دهند. در نوع جراحی نیز می‌توان پوست ضخیم بینی را با دستگاه لیزر نازک کرد. به این وسیله لایه ضخیم پوست کنده می‌شود و احتمال آسیب به جداره‌های بینی به حداقل می‌رسد. به همین دلیل روند بهبودی کوتاه‌تر می‌شود و دیگر نیازی به استفاده از تامپون و گچ‌گیری نیست.

البته پزشکانی هم هستند که در کنار لیرز، از دستگاه اندوسکوپی برای بررسی ساختار بینی نیز استفاده می‌کنند. با این دستگاه روند جراحی به صورت دقیق‌تر انجام می‌شود و پزشک میدان دید بیشتری خواهد داشت.

 

 

 

???? رینوپلاستی بینی بدون تامپون در مطب دکتر ترابی

برای انجام عمل بینی بدون تامپون بهتر است به مطب‌هایی که دارای پزشکان با سابقه که تجربه انجام این روش را دارند، مراجعه کنید. دکتر کرامت الله ترابی از جمله پزشکان مجربی هستند که چندین عمل جراحی موفق از طریق این روش را داشته و نظر بسیاری از مراجعان نسبت به نتایج عمل مثبت است.

برای دریافت مشاوره در ارتباط با نحوه عمل بینی بدون تامپون، با مطب دکتر کرامت الله ترابی بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: دلایل عمل بینی بدون تامپون

???? پزشک با بررسی شرایط پزشکی شما و در صورت داشتن هرگونه بیماری زمینه‌ای تصمیم می‌گیرد که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر. در صورت نیاز نیز آزمایش‌های خون و تصویربرداری جهت بررسی کامل ساختار بینی انجام می‌شود. این آزمایش‌ها تا حد زیادی در انتخاب شیوه جراحی مؤثر خواهد بود. چنانچه قصد انجام این روش جراحی را دارید از طریق شماره زیر با مطب دکتر کرامت الله ترابی تماس بگیرید و وقت مشاوره خود را رزرو کنید.

 

خلاصه مطالب

نحوه عمل بینی بدون تامپون به این صورت است که پزشک بینی را به طور کامل باز نمی‌کند و فقط چند برش کوچک در بینی ایجاد می‌شود. پس از اتمام جراحی، ابزارهایی مانند اسپلینت و استند جایگزین در بینی جایگذاری می‌شوند تا احتمال خونریزی به حداقل برسد.

از سوی دیگر برخی از پزشکان نیز از طریق لیزر عمل بینی بدون تامپون را انجام می‌دهند و از این طریق لایه روی پوست را نازک می‌کنند تا بتوانند به ساختار بینی دسترسی کاملی داشته باشند. از آنجا که فرایند جراحی بدون تامپون بینی کمی با جراحی با تامپون تفاوت دارد، از این رو باید حتماً به پزشکان متخصص مراجعه کنید. دکتر کرامت الله ترابی بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران، این روش جراحی را به بهترین شکل برای شما انجام می‌دهند و با ارائه مراقبت‌های پس از جراحی دچار هیچگونه عارضه جانبی نخواهید شد.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت دکتر کرامت ترابی و نحوه عمل بینی بدون تامپون 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.