ابدومینوپلاستی چیست؟

دکتر کرامت الله ترابی متخصص جراح پلاستیک، ترمیمی و جراحی عمومی است. دکتر ترابی یکی از بهترین متخصصان جراحی پلاستیک در تهران هستند که دارای صدها جراحی موفق در این حوزه هستند. تخصص ایشان جراحی بینی، جراحی بلفاروپلاستی، لیپوساکشن و جراحی سینه است.

ابدومینوپلاستی چیست؟

۳ بازديد

???? ابدومینوپلاستی چیست؟ جراحی شکم نوعی عمل زیبایی است که برای بهبود ساختار شکم استفاده می‌شود. در این روش پوست و چربی اضافه و شل شده شکم برداشته می‌شود و عضلات آن نیز تقویت خواهد شد. برای انجام این عمل بدون هیچگونه عوارض جانبی، می‌توانید به مطب دکتر کرامت الله ترابی بهترین جراح پلاستیک در تهران مراجعه کنید و برای دریافت مشاوره با کادر پزشکی در ارتباط باشید.

ابدومینوپلاستی بهترین نوع جراحی برای زنانی است که پس از بارداری دچار افتادگی پوست و عدم انعطاف شده‌اند. این جراحی به مراجعین کمک می‌کند تا شکم تخت و زیبا و در نتیجه اعتماد به‌نفس بیشتری داشته باشند. برای بهره‌مندی از مزایای این جراحی بهتر است ابدومینوپلاستی را تحت نظر پزشکان مجرب انجام دهید.

???? منظور از ابدومینوپلاستی چیست؟

جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی چیست؟ داشتن یک شکم سفت و سخت یکی از معیارهای زیبایی اندام است. گرفتن رژیم غذایی شاید برای بسیاری پاسخگو نباشد و حتی افرادی که وزن زیادی ندارند، از شکم افتاده کلافه شوند. در روش ابدومینوپلاستی که جزو عمل‌های غیر تهاجمی محسوب می‌شود، با حذف چربی و پوست اضافی شکم، ترک‌ها و چین و چروک‌های پوست نیز حذف می‌شوند.

استفاده از این روش جراحی برای برداشتن چربی‌های اضافه ناحیه شکم کاربرد زیادی دارد. اما به دلیل اینکه خطرات زیادی از جمله عفونت یا عوارضی چون بیهوشی را به همراه دارد، در شرایط ضروری استفاده می‌شود. با کمک علم پزشکی جدید این جراحی بسیار راحت‌تر از متدهای قدیمی است.

در جراحی شکم از یک سمت لگن تا سمت دیگر آن یک برش ایجاد می‌شود و پوست‌های اضافه و چربی‌های اضافه شکم برداشته می‌شوند. پس از آن جراح، بافت‌های شکم را در جای مناسب فیکس می‌کند تا پس از عمل اثری از افتادگی و چروک باقی نماند.


منظور از ابدومینوپلاستی چیست؟ | دکتر کرامت الله ترابی 

???? روش‌های انجام ابدومینوپلاستی

برای عمل ابدومینوپلاستی نیاز به بیهوشی کامل بیمار است و به دو روش تقسیم می‌شود:

جراحی شکم کامل

این نوع جراحی برای افرادی کاربرد است که مشکلات ظاهری زیادی در ناحیه شکم دارند. در این نوع جراحی فقط پزشک برش را در ناحیه شرمگاه ایجاد می‌کند و با ایجاد یک سری تغییرات در بافت و پوست شکم باعث زیبایی و صافی شکم می‌شود.

مینی ابدومینوپلاستی

روش مینی ابدومینوپلاستی برای افرادی کاربرد دارد که مقدار چربی زائد در زیر شکم خود دارند. برای انجام این نوع جراحی برش کوچکی در زیر ناف ایجاد می‌شود و سپس توسط جراح تغییراتی در چربی و بافت شکم ایجاد خواهد شد.

جهت انجام جراحی شکم توسط دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک در تهران با شماره ۰۹۰۵۱۰۸۰۵۸۸ تماس بگیرید.

???? کاربرد جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی یکی از بهترین روش‌های جراحی در کل دنیا است که کاربردهای متعددی دارد. آشنایی با این روش برای اشخاصی که تصمیم به این نوع عمل دارند بسیار اهمیت دارد. از کاربردهای این نوع جراحی عبارتند از:

خلاص شدن از چربی‌ها

پوست و چربی‌های زیادی که در ناحیه شکم وجود دارد، در این روش برداشته می‌شود. علاوه‌بر عضلات، پوست توسط جراح صاف می‌شود و در نتیجه شکم صاف و مقاومی خواهید داشت.

رفع چین و چروک‌های پس از زایمان

زنانی که پس از زایمان، دچار شکمی پر از چین و چروک شده‌اند، می‌توانند از این روش برای رفع چین و چروک و برداشتن پوست‌های اضافه استفاده کنند.


کاربرد جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟ 

???? نحوه انجام عمل ابدومینوپلاستی  

در عمل ابدومینوپلاستی پس از بیهوشی کامل بیمار و وصل کردن دست‌های کنترل ضربان قلب و نبض و دستگاه تنفس این نوع جراحی آغاز می‌شود. ابتدا یک برش افقی در بالای ناحیه تناسلی ایجاد می‌شود و یک برش دیگر در اطراف ناف برای برداشتن چربی و پوست اضافی ایجاد خواهد شد.

در این نوع عمل پوست بین خط برش پایینی و ناف جدا می‌شود و پوست به سمت پایین کشیده می‌شود. سپس اضافات آن برداشته خواهد شد و بقیه آن بخیه می‌خورد. توجه کنید که در این روش نیاز است تا دور ناف شکاف ایجاد شود و محل جدیدی پس از عمل برای آن در نظر گرفته شود تا پوست‌های اضافه زیر شکم از بین بروند.

در مواردی ممکن است شکم به قدری بزرگ باشد که جراح نیاز داشته باشد سطح زیادی از اطراف ناف را بردارد. پس از اینکه چربی‌ها و پوست‌های شل شده اطراف ناف برداشته شد، پوست بالای ناف به سمت پایین هدایت می‌شود و دوباره بر روی دور ناف سوراخ جدیدی ایجاد خواهد شد.

در این روش با توجه به مهارت و تخصص جراح تعیین می‌شود که تا چچه حد زیبایی ظاهری شکم حفظ شود، چون پس از برداشتن چربی‌ها و پوست‌های اضافی شکم، عضلات طولی شکم کنار هم قرار می گیرئ و آن را با استفاده از بخیه تسمه زخم و حتی کلیپس‌های جراحی وصل می‌کند.

پزشک از این طریق دیواره شکم را تقویت می‌کند تا کمر کوچک شود. پس از انجام عمل ممکن است محل‌های برش خورده مقداری اسکار باقی بماند که با گذشت زمان این موضوع از بین خواهد رفت.

جراحی شکم چقدر طول می‌کشد؟

زمان ابدومینوپلاستی به عوامل مختلفی اعم از انتظار بیمار از این عمل و میزان چربی شکم بستگی دارد. اما عمل جراحی ابدومینوپلاستی اگر به تنهایی انجام شود ۱ تا ۲ ساعت زمان می‌برد. چنانچه همزمان با ابدومینوپلاستی اقدامات دیگر هم انجام شود، مدت زمان عمل نیز بیشتر می‌شود.

???? برای انجام عمل ابدومینوپلاستی می‌توانید به مطب دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک در تهران مراجعه کنید. دکتر کرامت الله ترابی با داشتن دانش و تجربه کافی در زمینه جراحی شکم این عمل را بدون کمترین عارضه انجام خواهند داد.

کرامت الله ترابی | متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی

خلاصه مطالب

ابدومینوپلاستی چیست؟ جراح شکمی معمولاً برای برداشتن پوست‌های اضافه شکم انجام می‌شود. در صورت اضافه وزن و پاسخگو نبودن دیگر روش‌ها، بسیاری از افراد عمل ابدومینوپلاستی را تحت نظر پزشکان متخصص انجام می‌دهند. در کنار کاربردهایی چون برداشتن چربی‌ها و پوست‌های اضافه، این روش ممکن است عوارضی مانند کبودی، سفتی و تشکیلات لخته‌های خونه و بی‌حسی موقت پوست را داشته باشد.

از این رو حتماً به پزشک‌های متخصص که مهارت زیادی در انجام این عمل دارند مراجعه کنید. دکتر کرامت الله ترابی با تجربه سال‌ها سابقه عمل موفق در زمینه جراحی پلاستیک، جراحی شکم را با بهترین نتیجه برای شما انجام می‌دهند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت دکتر کرامت ترابی و ابدومینوپلاستی چیست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.