عمل بینی بدون تامپون برای ورزشکاران

دکتر کرامت الله ترابی متخصص جراح پلاستیک، ترمیمی و جراحی عمومی است. دکتر ترابی یکی از بهترین متخصصان جراحی پلاستیک در تهران هستند که دارای صدها جراحی موفق در این حوزه هستند. تخصص ایشان جراحی بینی، جراحی بلفاروپلاستی، لیپوساکشن و جراحی سینه است.

عمل بینی بدون تامپون برای ورزشکاران

۳ بازديد

عمل بینی بدون تامپون برای ورزشکاران

???? عمل بینی بدون تامپون برای ورزشکاران باید با بررسی‌های پزشک انجام شود. ورزشکاران به دلیل اینکه باید فعالیت‌های ورزشی سنگینی را انجام دهند، چنانچه بخواهند برای رینوپلاسی بینی اقدام کنند، پزشک باید تا بر اساس هدف این افراد از جراحی بهترین روش برای آنها انتخاب کند. برای دریافت مشاوره در خصوص روش جراحی بینی بدون تامپون می‌توانید به مطب دکتر کرامت الله ترابی مراجعه کنید.

از آنجا که ورزشکاران باید هرچه سریع‌تر تمرینات خود را از سر گیرند و گذراندن دوران نقاهت طولانی برای آنها امکان پذیر نیست. اگر هدف از رینوپلاستی فقط زیبایی و تغییر شکل بینی باشد، می‌تواند از جراحی بدون تامپون استفاده کنند، ولی چنانچه مشکلاتی مانند انحراف بینی دارند، بهتر است روش بدون تامپون را انجام دهند تا دوران نقاهت کمتری را طی کنند.

???? شرایط عمل بینی بدون تامپون برای ورزشکاران

عمل بینی بدون تامپون برای ورزشکاران تحت شرایط خاصی مناسب است. با توجه به اینکه این افراد باید به صورت مداوم فعالیت‌ ورزشی داشته باشند، معمولاً فرصت کمی برای استراحت دارند. این نوع جراحی تحت شرایطی برای این افراد مناسب است که پزشک ابتدا به طور کامل وضعیت فرد و ساختار بینی وی را بررسی کند.

اگر مراجع هیچ نوع بیماری زمینه‌ای از جمله استفاده از داروهای ضدانعقاد خون یا بیماری‌هایی مانند دیابت نداشته باشد، پزشک از جراحی بدون تامپون که عوارض کمتری دارد استفاده می‌کند.

اما اگر هدف از انجام این جراحی، رفع نواقص بینی در اثر انحراف یا تصادف باشد، معمولاً پزشک جراحی با تامپون را پیشنهاد می‌کند تا ساختار بینی به طور کامل حفظ شود تا احتمال آسیب و عارضه‌های جانبی بینی به حداقل برسد.

 

 

???? مزایای عمل بینی بدون تامپون برای ورزشکاران

گرچه بیشتر ورزشکاران برای جراحی بینی چالش دارند، اما انتخاب جراحی به روش بسته یا بدون تامپون برای این افراد مزایایی را به همراه دارد که در ادامه آنها اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: نحوه عمل بینی بدون تامپون

 

جلوگیری از بروز عفونت

در جراحی بدون تامپون هیچگونه عوارضی مانند عفونت در نتیجه تجمع خون در جداره‌های بینی اتفاق نمی‌افتد. این موضوع برای ورزشکاران اهمیت بیشتری دارد، چراکه در صورت استفاده از تامپون و بروز عفونت، باید در تمرینات خود وقفه بیشتری بیندازند.

عدم تجمع خونابه

در روش بدون تامپون به دلیل اینکه حفره‌های بینی باز هستند، خونابه در اطراف چشم و دور بینی جمع نمی‌شود.

عدم ایجاد مشکلات تنفسی

یکی از مزایای مهم عمل بینی بدون تامپون برای افراد ورزشکار، تنفس بهتر و ورود و خروج راحت هوا به داخل سوراخ‌های بینی است و این شرایط افراد را در دوران نقاهت آسان‌تر خواهد کرد.

دوره نقاهت راحت‌تر

به دلیل باز بودن حفره‌های بینی، ورزشکارانی که این نوع رینوپلاستی بینی را انجام داده‌اند، دوران نقاهت راحت‌تری دارند.

برای دریافت مشاوره در ارتباط با عمل بینی بدون تامپون برای ورزشکاران با مطب دکتر کرامت الله ترابی تماس بگیرید.

جهت دریافت نوبت جهت مراجعه حضوری با شماره ۰۹۰۵۱۰۸۰۵۸۸ در تماس باشید.

 

???? خطرات احتمالی عمل بینی بدون تامپون برای ورزشکاران

در کنار مزیت‌هایی که جراحی بسته برای ورزشکاران دارد، اما همیشه احتمال بروز یک سری عوارض نیز وجود دارد. خطرات ناشی از جراحی بینی بدون تامپون عبارتند از:

خونریزی‌های مداوم: در جراحی بدون تامپون به دلیل باز بودن حفره‌های بینی امکان خونریزی مداوم وجود دارد، بالاخص افرادی که دارای مشکلات انعقاد خون هستند.

ایجاد هماتوم در بینی: یکی از ریسک‌های انجام عمل بینی بدون تامپون، هماتوم بینی است که دوران نقاهت فرد را طولانی‌تر می‌کند.

آسیب به ساختار بینی: در جراحی بدون تامپون به دلیل اینکه هیچ پانسمانی در بینی وجود ندارد، ممکن است در اثر فشار یا لمس بینی ساختار آن دچار آسیب شود. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

???? نکات مهم عمل بینی بدون تامپون برای ورزشکاران

اگر متخصص جراحی زیبایی تصمیم گرفته که عمل بینی بدون تامپون را برای شما انجام دهد، حتماً به وضعیت شما توجه داشته است. غالباً پزشک از طریق آزمایش‌های مختلف و بررسی شرایط فرد به این نتیجه می‌رسد که این نوع جراحی بهترین گزینه خواهد بود. با این حال یک سری نکات را قبل از شروع فرایند جراحی باید مد نظر داشته باشید تا خطر آسیب به بینی به حداقل برسد و سریع‌تر به فرایند بهبودی را طی کنید.

مانند جراحی بینی معمولی، سعی کنید قبل از عمل داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن را قطع کنید. علاوه‌بر این سیگار کشیدن را برای مدتی متوقف کنید، چراکه روند بهبودی را دچار مختل می‌کند. در طول دوران نقاهت، باید سر خود را بالا نگه دارید و از لمس بینی یا اعمال فشار به آن خودداری کنید تامیزان التهابات کاهش پیدا کند. تا زمانی که گچ بینی باز نشده سعی کنید از دوش گرفتن خودداری کنید تا علائم بهبودی را سریع‌تر مشاهده نمایید.

انتخاب بهترین جراح متخصص عمل بینی بدون تامپون

با توجه به شرایط خاص ورزشکاران و محدودیت این افراد برای گذراندن دوران نقاهت طولانی‌تر، توصیه می‌کنیم جراحی بدون تامپون بینی را تحت نظر جراحانی انجام دهید که چندین عمل موفق داشته‌اند و حتماً قبل از تصمیم‌گیری با افرادی که از طریق این روش جراحی کرده‌اند، مشورت کنید.

???? جهت انجام جراحی بینی بدون تامپون تحت نظر دکتر کرامت الله ترابی با شماره‌های زیر در تماس باشید و نوبت خود را رزرو کنید.

خلاصه مطالب

عمل بینی بدون تامپون برای ورزشکاران باید تحت شرایط خاصی انجام شود. قبل از هر چیز پزشک باید معاینات اولیه را انجام دهد و با ارزیابی ساختار بینی فرد تصمیم بگیرد که این روش برای فرد مناسب است یا خیر. ورزشکاران به دلیل انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین باید رینوپلاستی بینی را با روشی انجام دهند که دوران نقاهت کمتری داشته باشد تا با هیچگونه عارضه از جمله آسیب ساختار بینی یا عفونت مواجه نشوند.

بنابراین توصیه می‌کنیم برای انجام رینوپلاستی بینی حتماً به پزشکان مجرب و با سابقه که تجربه چنین جراحی را دارند مراجعه کنید. دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران این نوع عمل بینی را با کمترین میزان عارضه برای شما انجام خواهند داد. برای دریافت نوبت و مراجعه حضوری با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت دکتر کرامت ترابی و عمل بینی بدون تامپون برای ورزشکاران

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.