عمل بینی بدون تامپون چه مزیت‌ هایی دارد؟

دکتر کرامت الله ترابی متخصص جراح پلاستیک، ترمیمی و جراحی عمومی است. دکتر ترابی یکی از بهترین متخصصان جراحی پلاستیک در تهران هستند که دارای صدها جراحی موفق در این حوزه هستند. تخصص ایشان جراحی بینی، جراحی بلفاروپلاستی، لیپوساکشن و جراحی سینه است.

عمل بینی بدون تامپون چه مزیت‌ هایی دارد؟

۵ بازديد

???? عمل بینی بدون تامپون چه مزیت‌ هایی دارد؟ پس از انجام رینوپلاستی بینی قبل از اینکه گچ‌گیری انجام شود، پزشکان پانسمانی را برای جلوگیری از خونریزی در بینی می‌گذارند، اما خارج کردن تامپون از بینی بسیار دردناک است و ممکن است باعث بروز عفونت باشد. اولین نگرانی زیباجویان قبل از انجام عمل، درباره عفونت و درد هنگام خارج کردن تامپون است. در ادامه این مقاله از سایت دکتر کرامت الله ترابی باید اشاره کنیم که در حال حاضر جراحان زیبایی بینی با پیشرفت‌های پزشکی عمل بینی بدون تامپون را برای افراد انجام می‌دهند تا خطر هرگونه عارضه احتمالی کاهش یابد.

گرچه در روش بدون تامپون دوران نقاهت بیشتر خواهد بود، اما بسیاری از مراجعین این روش را به عمل با تامپون ترجیح می‌دهند. برای انجام این نوع این نوع عمل بینی باید به جراحان حاذق مراجعه کنید. دکتر کرامت الله ترابی با داشتن سال‌ها سابقه و چندین جراحی موفق بینی بدون تامپون پس از بررسی کامل وضعیت شما این عمل را به بهترین شکل انجام می‌دهند.

???? مزایای انجام عمل بینی بدون تامپون

بسیاری از افراد این سؤال را دارند که عمل بینی بدون تامپون چه مزیت‌ هایی دارد؟ رینوپلاستی بینی یکی از روش‌های نوینی است که بسیاری از زیباجویان از آن استفاده می‌کنند. سابقاً پزشکان پس از گچ‌گیری بینی از پانسمان در داخل حفره‌های بینی استفاده می‌کردند تا احتمال خونریزی کاهش پیدا کند، اما یکی از نگرانی‌های مراجعین درد ناشی از درآوردن این پانسمان و عفونت‌های احتمالی بود.

در روش بدون تامپون فرد دیگر دچار مشکلی مانند انسداد کامل تنفسی، عفونت، سردرد هنگام خارج کردن ترشحات از بینی را نخواهد شد. به‌علاوه در روش عمل بینی بدون تامپون، تورم و کبودی ناشی از جراحی بسیار کمتر از روش با تامپون است و احساس درد نیز کاهش می‌یابد.

همچنین عمل جراحی بدون تامپون در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود و با عدم استفاده از تامپون احتمال آسیب به ساختار بینی و تغییر آن به حداقل می‌رسد. در این روش به جای اینکه از تامپون استفاده شود، پزشک فقط چند بخیه ریز در بینی می‌زند. به جای آن نیز اسپلینت و استند را که دارای عوارض کمتری هستند در بینی قرار می‌دهد.

از سوی دیگر ماندگاری پانسمان یا تامپون ۳ الی ۴ است؛ از این رو پس از آن احتمال بروز عفونت در بینی افزایش می‌یابد. استفاده از استند و اسپلنت باعث می‌شود که مجرای تنفسی باز باشد و به دلیل ورود و خروج هوا از بینی احتمال خطر عفونت نیز به حداقل می‌رسد.

 

مزایای انجام عمل بینی بدون تامپون | دکتر کرامت الله ترابی

 

???? مزیت استفاده از جایگزین‌های تامپون در رینوپلاستی بینی

پزشک پس از جراحی برای محافظت از ساختار بینی، یک آتل بر روی بینی قرار می‌دهد. مدت زمان قرارگیری این آتل بر روی بینی مدت یک هفته است. سابقاً پس از عمل، جراحان بینی را گچ می‌گرفتند یا از چسب بر روی بینی استفاده می‌کردند و پس از اتمام جراحی پانسمان را در داخل بینی قرار می‌دادند.

در حال حاضر از جایگزین‌هایی مانند اسپلینت استفاده می‌شود. از مزایای اسپلینت و استند این است که جنس این ماده از فلز، پلاستیک و سیلیکون است و می‌تواند به بهترین شکل از گودی بینی محافظت کند. استفاده از اسپلینت در جای درست باعث می‌شود زودتر بهبودی حاصل شود. علاوه‌بر این استند باعث عدم انسداد کامل بینی می‌شود، چرا که مسیر تنفس باز است و بینی فرد دچار هیچگونه عفونتی نمی‌شود.

تحمل بینی که درون آن اسپلینت قرار دارد برای یک هفته واقعاً دشوار است. برای حمام کردن نیز باید مواظب باشید خیس نشود، چرا که اگر این ماده خیس شود، پوست بینی دچار سوزش و خارش می‌شود. اما باز هم استفاده از اسپلنت بسیار راحت‌تر از این است که تامپون در بینی فرد قرار بگیرد.

 

مزیت استفاده از جایگزین‌های تامپون در رینوپلاستی بینی 

 

???? آیا عمل بینی بدون تامپون برای همه مناسب است؟

در کنار پاسخ به اینکه عمل بینی بدون تامپون چه مزیت‌ هایی دارد؟ این سوال نیز مطرح می‌شود که آیا همه می‌توانند عمل بینی بدون تامپون را انجام دهند؟ افرادی که بالای ۱۸ سال دارند، می‌توانند عمل بینی بدون تامپون را راحت انجام دهند. البته این کار باید با نظر پزشک جراح صورت بگیرد تا مشکلات حین جراحی به وجود نیاید.

درست است که عدم استفاده از گچ پس از عمل بینی، خطرات جراحی را به حداقل می‌رساند، اما برای آن دسته از افرادی که دچار دیابت مشکلات انعقاد خون و انحراف بینی شدید هستند، عمل بینی بدون تامپون توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین کلینیک عمل بینی بدون تامپون

???? آمادگی قبل از رینوپلاستی بینی بدون تامپون

قبل از عمل بینی باید تحت نظر پزشک استفاده از داروهای رقیق‌کننده را قطع کنید. به‌علاوه سیگار را باید به مدت یک هفته کنار بگذارید، چرا که کشیدن سیگار باعث طولانی شدن دوران نقاهت خواهد شد. از سوی دیگر هنگام خوابیدن سر خود را باید به سمت بالا بگیرید تا از تورم بینی کاسته شود. همچنین سعی کنید تا زمان باز نشدن گچ بینی از دوش گرفتن خودداری کنید.

???? برای انجام عمل بینی بدون تامپون و کاهش عوارض پس از عمل جراحی از جمله عفونت، احساس درد و آسیب به ساختار بینی به مطب دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح زیبایی بینی در تهران مراجعه کنید.

کرامت الله ترابی | متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی

خلاصه مطالب

عمل بینی بدون تامپون چه مزیت‌هایی دارد؟ با انجام این نوع جراحی زیبایی افراد دچار مشکلاتی مانند عفونت، سردرد و انسداد کامل تنفسی نمی‌شوند. علاوه‌بر این احتمال افزایش تورم و کبودی ناشی از جراحی بینی در این روش از بین خواهد رفت و افراد هیچگونه احساس درد و خونریزی در هنگام خارج کردن تامپون از بینی نخواهند داشت. برای انجام این نوع جراحی حتماً از پزشک متخصص مشورت‌های لازم را دریافت کنید، چرا که این روش برای همه افراد مناسب نیست. به طور مثال افرادی که دارای دیابت یا مشکلات انعقاد خون هستند، بهتر است از روش با تامپون استفاده کنند.

 برای انجام عمل بینی بدون تامپون می‌توانید به مطب دکتر کرامت الله ترابی به عنوان بهترین جراح زیبایی در تهران مراجعه کنید. دکتر کرامت الله ترابی قبل از شروع جراحی معاینات اولیه را انجام می‌دهند و با بررسی سوابق پزشکی و ساختار بینی شما بهترین روش رینوپلاستی بینی را انتخاب می‌کنند. برای دریافت نوبت با شماره‌های درج شده در صفحه اصلی سایت تماس بگیرید.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت دکتر کرامت ترابی و عمل بینی بدون تامپون چه مزیت‌ هایی دارد؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.