عمل بینی با تامپون بهتر است یا بدون تامپون؟

دکتر کرامت الله ترابی متخصص جراح پلاستیک، ترمیمی و جراحی عمومی است. دکتر ترابی یکی از بهترین متخصصان جراحی پلاستیک در تهران هستند که دارای صدها جراحی موفق در این حوزه هستند. تخصص ایشان جراحی بینی، جراحی بلفاروپلاستی، لیپوساکشن و جراحی سینه است.

عمل بینی با تامپون بهتر است یا بدون تامپون؟

۴ بازديد

???? عمل بینی با تامپون بهتر است یا بدون تامپون؟ بسیاری از افراد پس از انجام رینوپلاستی بینی برای پیشگیری از خونریزی از تامپون استفاده می‌کنند، اما برخی از جراحان بر این باورند که بدون استفاده از پانسمان عمل بینی قابل انجام است. در صورتی که پس از جراحی دچار خونریزی زیاد شوید، بدون شک استفاده از تامپون جزو الزامات به حساب می‌آید. در ادامه این مقاله از سایت دکتر کرامت الله ترابی به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

بسیاری از افرادی که عمل جراحی بینی با تامپون را انجام می‌دهند، پس از جراحی درد زیادی را موقع کشیدن پانسمان احساس می‌کنند. در روش‌های نوین جراحی به جای تامپون از استند یا اسپلینت بینی استفاده می‌شود. این ماده سیلیکونی جلوی هرگونه چسبندگی و عفونت داخل بینی را می‌گیرد و فقط یک سری بخیه در بینی افراد زده می‌شود. برای پاسخ به این سؤال که آیا عمل بینی با تامپون بهتر است یا بدون تامپون، ابتدا باید به مزایا و معایب هر یک از این روش‌های جراحی اشاره کنیم.

???? دلایل استفاده از تامپون بینی چیست؟

تامپون یک نوع گاز یا تکه پنبه است که به حالت فشرده در می‌آید و در داخل حفره‌های بینی قرار می‌گیرد تا از ایجاد خونریزی جلوگیری کند. استفاده از تامپون باعث فرم‌دهی بهتر بینی می‌شود.

به دلیل بافت نرم بینی، پس از جراحی بینی فرم مناسبی ندارد، به همین دلیل استفاده از تامپون باعث جذب ترشح آلوده و عفونی بینی پس از عمل می‌شود و در جلوگیری از عفونت بسیار تأثیر دارد.

هماتوم یکی از عوارض جدی پس از رینوپلاستی است که به علت جمع شدن خون در فاصله بین مخاط و غضروف بینی ایجاد می‌شود و به صورت لخته خود را نشان می‌دهد. استفاده از تامپون پس از عمل مانع از ایجاد هماتوم می‌شود.


دلایل استفاده از تامپون بینی چیست؟ 


???? مزایا و معایب عمل بینی با تامپون چیست؟

عمل بینی با تامپون بسیار کاربرد دارد. برخی از مزایای این روش عبارتند از:

حفظ ساختار بینی

با استفاده از تامپون پزشکان قادر به فرم‌دهی شکل بینی به شکل دقیق‌تری هستند و ساختار بینی حفظ می‌شود.

تناسب بیشتر بین چهره و بینی افراد

با قرار دادن پانسمان در حفره‌های بینی، شکل بینی پس از جراحی متناسب با لب و چانه در می‌آید و ساختاز آن حفظ می‌شود.

جلوگیری از خونریزی‌های مداوم

یکی از مزایای مهم استفاده از تامپون، جلوگیری از خونریزی است. به همین دلیل بسیاری از پزشکان این روش جراحی را استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: نظرات در مورد عمل بینی بدون تامپون

معایب عمل بینی با تامپون

استفاده از تامپون ممکن است یک سری مشکلات را برای فرد به وجود آورد که عبارتند از:

خطر ابتلا به عفونت شدید

استفاده از تامپون پس از جراحی بینی می‌تواند باعث ایجاد عفونت شود.

درد و ناراحتی

استفاده از تامپون پس از جراحی بینی می‌تواند باعث عدم راحتی در تنفس و ایجاد درد شدید شود.

محدودیت در تنفس

استفاده از تامپون پس از عمل بینی باعث محدودیت در تنفس می‌شود، به خصوص اگر تامپون به درستی جاگذاری نشده باشد.


مزایا و معایب عمل بینی با تامپون چیست؟ | دکتر کرامت الله ترابی 


???? آشنایی با مزایا و معایب عمل بینی بدون تامپون 

جراحان بر اساس نوع و ساختاربینی افراد و هدف از جراحی، تشخیص به استفاده یا عدم استفاده از تامپون می‌گیرند. برای اینکه بفهمید عمل بینی با تامپون بهتر است یا بدون تامپون، در ادامه به مزایا و معایب عمل جراحی بینی بدون تامپون اشاره می‌کنیم.

مزایای عمل بینی بدون تامپون

مزایای عمل بینی بدون تامپون را می‌توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم:

1- تنفس راحت‌تر افراد

2- عدم احساس ناخوشایند به دلیل وجود تامپون بعد از عمل بینی

3- کاهش درد موفع خروج تامپون پس از عمل

4- خشک نشدن خونابه درون بینی

5- کاهش تورم بینی


مزایا و معایب عمل بینی بدون تامپون چیست؟ 


معایب عمل بینی بدون تامپون

در کنار مزایای بسیاری که عمل بینی بدون تامپون دارد، این روش می‌تواند خطرات زیر را به همراه داشته باشد:

در روش بدون تامپون ممکن است فرد دچار خونریزی زیاد شود. این خونریزی‌ها در تیغه بینی و ناحیه بخیه ایجاد می‌شود و ممکن است یک سری مشکلات برای فرد به وجود آورد.

پس از جراحی، خونریزی در درون بینی جذب نشده و دیواره بینی خشک خواهد شد. همچنین امکان عارضه هماتوم پس از عمل بینی بدون تامپون نیز وجود دارد. به‌علاوه دوران نقاهت افرادی که از جراحی بدون تامپون استفاده می‌کنند، بیشتر خواهد بود. برای اطلاع از انتخاب روش جراحی بینی می‌توانید با مطب دکتر کرامت الله ترابی تماس بگیرید تا کادر پزشکی مجرب شما را راهنمایی کنند.

???? آیا عمل بینی با تامپون بهتر است یا بدون تامپون؟

پس از اشاره به مزایا و معایب روش‌های جراحی بینی، اگر بخواهیم به این سؤال که عمل بینی با تامپون بهتر است یا بدون تامپون پاسخ دهیم، باید بگوییم که انتخاب روش عمل بینی همراه با تامپون یا بدون تامپون بستگی به هدف انجام آن دارد. در برخی از موارد استفاده از تامپون برای بینی باعث جذب خون و کاهش لکه‌های خونی پس از عمل می‌شود. استفاده از پانسمان مانع خونریزی بیشتر از بینی شده و فشار وارد شده بینی را کاهش می‌دهد.


آیا عمل بینی با تامپون بهتر است یا بدون تامپون؟ 


انتخاب روش رینوپلاستی با توجه به هدف جراحی

افرادی که دچار انحراف بینی هستند، برای حفظ ساختار بینی پس از جراحی بهتر است از این روش استفاده کنند. اما در موارد دیگر ممکن است انجام عمل بینی بدون تامپون مناسب‌تر باشد. در جراحی‌هایی که بینی دارای پوست نازکی است، استفاده از تامپون، باعث ایجاد پارگی و خونریزی شدید می‌شود.

???? برای افرادی که مشکل انعقاد خون یا مشکلات تنفسی ندارند، این روش بهترین گزینه است. در مجموع برای انتخاب روش جراحی باید به تشخیص جراح خود عمل بینی را انجام دهید. برای دریافت مشاوره جهت انجام رینوپلاستی بینی می‌توانید به مطب دکتر کرامت الله ترابی مراجعه کنید تا کادر پزشکی این مطب شما را در ارتباط با نوع روش جراحی راهنمایی کنند.

کرامت الله ترابی | متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی

خلاصه مطالب

برای بسیاری از افراد این سؤال وجود دارد که عمل بینی با تامپون بهتر است یا بدون تامپون؟ هر یک از روش‌های جراحی بینی مزایا و معایب خاص خود را دارند. اینکه شما بخواهید پس از جراحی از پانسمان استفاده کنید یا خیر، بستگی به هدف جراحی و ساختار بینی شما دارد.

اگر هدف از رینوپلاستی بینی اصلاح ناهنجاری‌های بینی ناشی از آسیب یا رفع انحراف بینی باشد، بهتر است که روش با تامپون را انتخاب کنید. اما اگر دچار مشکلاتی مانند انعقاد خون نیستید، می‌توانید دوره نقاهت طولانی‌تری را سپری کنید و محدودیتی در استفاده از جایگزین‌هایی مانند اسپلینت و اسنتند ندارید، روش بدون تامپون برای شما مناسب‌تر است. در هر صورت برای انتخاب روش جراحی، می‌توانید با مطب دکتر کرامت الله ترابی به عنوان بهترین جراح زیبایی بینی در تهران تماس بگیرید تا تیم متخصص اطلاعات کافی را در خصوص روش جراحی بینی در اختیار شما قرار دهند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت دکتر کرامت ترابی و عمل بینی با تامپون بهتر است یا بدون تامپون؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.