دلایل عمل بینی بدون تامپون

دکتر کرامت الله ترابی متخصص جراح پلاستیک، ترمیمی و جراحی عمومی است. دکتر ترابی یکی از بهترین متخصصان جراحی پلاستیک در تهران هستند که دارای صدها جراحی موفق در این حوزه هستند. تخصص ایشان جراحی بینی، جراحی بلفاروپلاستی، لیپوساکشن و جراحی سینه است.

دلایل عمل بینی بدون تامپون

۶ بازديد

???? از مهم‌ترین دلایل عمل بینی بدون تامپون عدم عوارض جانبی از جمله خونریزی و عفونت است. در این مقاله از سایت دکتر کرامت الله ترابی باید اشاره کنیم در روش جراحی که از تامپون استفاده می‌شود، مراجعین معمولاً استرس زیادی برای درآوردن تامپون دارند. از طرفی وجود تامپون به مدت ۴ روز باعث خشکی جداره‌های بینی و همچنین ایجاد عفونت خواهد شد.

انجام جراحی بدون تامپون بینی مزایای بسیار زیادی برای زیباجویان دارد از جمله اینکه به دلیل باز بودن حفره‌های بینی می‌توانند راحت‌تر نفس بکشند و دچار هیچ نوع عفونتی نخواهند شد. به علاوه در صورت مراقبت‌های لازم، کبودی‌ها و التهاب زیر چشم زودتر برطرف خواهند شد. برای انجام این نوع جراحی به مطب دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح زیبایی بینی در تهران مراجعه کنید.

???? دلایل عمل بینی بدون تامپون چیست؟

از مهم‌ترین دلایل عمل بینی بدون تامپون، جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی از جمله ایجاد عفونت و خونابه در بینی و خونریزی‌ موقع درآوردن تامپون است. زیباجویان هنگام بیرون کشیدن پانسمان از بینی درد زیادی را احساس می‌کنند.

همچنین استفاده از پانسمان، علاوه بر سنگینی و ناراحتی‌های تنفسی می‌تواند به بافت آندونازال بینی آسیب سطحی یا عمیق وارد کند. در صورت محکم بودن تامپون‌ها نیز بروز نکروز بینی یا آسیب کلوملا و ساختار آن دور از انتظار نیست. برای جلوگیری از این خطرات، بسیاری از پزشکان این روش جراحی را جایگزین روش رینوپلاستی بینی با تامپون می‌کنند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین دلایل عمل بینی بدون تامپون اشاره می‌کنیم.

امکان تنفس راحت

زمانی که در بینی از پانسمان استفاده نمی‌شود، حفره‌های بینی کاملاً باز است و فرد به راحتی می‌تواند نفس بکشد و این باعث کاهش میزان عفونت خواهد شد، چرا که مسیر ورود و خروج هوا به داخل سوراخ‌های بینی کاملاً باز خواهد بود.


دلایل عمل بینی بدون تامپون چیست؟ | دکتر کرامت الله ترابی 


عدم احساس دردی و ناراحتی

 سابقاً که پزشکان از تامپون در درون بینی استفاده می‌کردند، کشیدن آن پس از ۳ الی ۴ روز همراه با درد و خونریزی شدید بود. به همین دلیل بسیاری از زیباجویان ترجیح می‌دهند از جایگزین‌های دیگر استفاده کنند. برخی پزشکان فقط به زدن چند بخیه در بینی اکتفا می‌کنند، در حالی که ممکن است پزشک دیگری علاوه بر بخیه، از استند و اسپلینت استفاده کند.

عدم تجمع خونابه در بینی

زمانی که پانسمان در داخل بینی قرار می‌گیرد، به دلیل عدم خروج خون از بینی، خونابه‌ها در اطراف جداره‌های بینی و بر روی بخیه‌ها باقی می‌مانند و همین باعث بدتر شدن شرایط بیمار می‌شود. تجمع خونابه نیز نتیجه‌ای جز بروز عفونت و کبودی اطراف بینی و چشم نخواهد داشت و شرایط بهبودی بیمار را سخت‌تر می‌کند.

جهت انجام عمل بینی بدون تامپون در مطب دکتر کرامت الله ترابی با شماره ۰۹۰۵۱۰۸۰۵۸۸ تماس بگیرید.

عدم احتمال خفگی بیماران تنفسی

از مهم‌ترین دلایل عمل بینی بدون تامپون امکان تنفس راحت برای افرادی است که دچار بیماری‌های تنفسی هستند. این افراد به خاطر شرایط خاص باید روشی را انتخاب کنند که دارای کمترین میزان عارضه باشد. زمانی که پزشک از جایگزین‌هایی مانند اسپلینت استفاده می‌کند، حفره‌های بینی به طور کامل باز هستند و فرد دچار تنگی نفس نخواهد شد.

کاهش کبودی‌های اطراف بینی و چشم

از جمله معایب استفاده از تامپون، ایجاد تورم و کبودی اطراف چشم است، به این علت که خون زیادی در بینی جمع می‌شود. به همین دلیل در کنار بروز عفونت، کبودی‌های زیادی دور بینی و چشم ایجاد خواهد شد. در روش بدون تامپون، میزان التهاب دور بینی و چشم بسیار کمتر است.


کاهش کبودی‌های اطراف بینی و چشم

دوران نقاهت راحت‌تر

 جراحی زیبایی بینی بدون تامپون در مدت کوتاه‌تری انجام می‎شود و به ‏دلیل عوارض کمتر دوره نقاهت آن نیز کوتاه‌تر و راحت‌تر است. به دلیل تنفس راحت‌تر و عدم وجود خونابه در بینی افراد هیچ دردی را احساس نخواهند کرد و احتمال هرگونه آسیب و عارضه به بینی به حداقل می‌رسد.

عدم آسیب به ساختار بینی

زمانی که پزشک از جایگزین‌هایی مثل استند و اسپلینت به جای باند استفاده می‌کند، هیچ فشاری روی بینی نیست و ساختار آن حفط می‌شود. در واقع در صورت نبود تامپون احتمال تغییر شکل بینی پس از جراحی به حداقل می‎رسد. البته ناگفته نماند که برای افرادی که به علت انحراف بینی، رینوپلاستی را انجام می‌دهند، استفاده از تامپون بهتر است.

بیشتر بخوانید: بهترین پزشک عمل بینی بدون تامپون

???? نکات مراقبتی پس از عمل بینی بدون تامپون

اگر پس از انجام آزمایش‌های مربوطه و مشورت با پزشک روش جراحی بینی بدون استفاده از تامپون را انتخاب کردید، پس از عمل حتماً باید به نکات زیر توجه کنید:

1- سعی کنید تا ۴۸ ساعت از کمپرس یخ برای کاهش التهاب چشم‌ها، گونه و بینی استفاده کنید.

2- برای جلوگیری از فشار به بینی از طریق دهان سرفه یا عطسه کنید.

3- از مصرف هر نوع دارو بدون تجویز پزشک پرهیز کنید.

4- روزی سه بار درون بینی را با سرم مخصوص شستشو دهید.

5- از دست زدن به سوراخ‌های بینی خودداری کنید.

6- تا دو ماه بعد از عمل جراحی، ورزش، فعالیت سنگین و دویدن ممنوع است.

7- موقع خوابیدن سر خود را بالا بگیرید تا فشار زیادی به بینی وارد نشود.

8- برای حفط ساختار بینی، حتی‌الامکان در چند روز اول بینی خود را لمس نکنید.

???? جهت انجام عمل بینی بدون تامپون پیشنهاد می‌کنیم به مطب دکتر کرامت الله ترابی با داشتن سابقه چندین جراحی موفق مراجعه کنید. کادر پزشکی قبل از هر چیز وضعیت و سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کنند و در صورت عدم وجود هرگونه بیماری، فرایند جراحی انجام می‌شود.

کرامت الله ترابی | متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی

خلاصه مطالب

از مهم‌ترین دلایل عمل بینی بدون تامپون، عوارض جانبی کمتر و دوران نقاهت راحت‌تر برای زیباجویان است. قبلاً که پزشکان از باندهای کوچک در بینی استفاده می‌کردند، بینی فرد دچار عفونت و خونریزی می‌شد. علاوه بر این برای افراد امکان تنفس راحت وجود نداشت و درد هنگام کشیدن برای بسیاری از مراجعین استرس‌زا بود. با وجود پیشرفت‌های پزشکی جراحان ترجیح می‌دهند روش‌های جایگزین مانند جراحی بدون تامپون را امتحان کنند.

دکتر کرامت الله ترابی به عنوان بهترین جراح زیبایی بینی در تهران، عمل بینی بدون تامپون را با بررسی و ارزیابی شرایط شما و پس از انجام آزمایشات لازم در صورتی که این روش برای شما مناسب باشد، جراحی را با مجرب‌ترین کادر پزشکی برای شما انجام خواهند داد. برای رزرو نوبت و دریافت مشاوره از طریق شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت دکتر کرامت ترابی و دلایل عمل بینی بدون تامپون

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.